ذهن دمیدن روش در کاشی سرامیک
نکته دیگری که در خرید پالت کاشی سرامیک باید مد نظر قرار دهید، حجم نیازتان و بودجهتان است. البته در حالی که در آمریکا و فرانسه طراحان این فرمهای گیاهی را به کار میبردند، طراحان دیگری در انجمن جدایی اتریش قوریها و اشیای فلزی دیگری با طرحهایی بیشتر هندسی و سبکی موقرانه طراحی میکردند. با این حال بیشتر نقاشان هنر نو به سبکهای دیگری از جمله نمادگرایی نیز تعلق داشتند. همچنین تکنیکهای ساخت و مواد جدیدی مانند شیشه، عاج و استخوان نیز علاوه بر طیف وسیعی از سنگهای قیمتی و نیمهقیمتی وارد این صنعت شد. طراحیهای مبلمان بوگاتی اغلب تداعیکنندهٔ طرح یک سوراخ کلید بودند و سطوح آنها با چیزهایی غیرمعمول مانند پوست، ابریشم و استخوان و عاج پوشانده میشد و گاهی نیز دارای فرمهای الهام گرفته از طبیعت مانند شکل مارها بودند. متأسفانه، این دوربین مجهز به یک دریچه «سانترال» بود که مانع تعویض عدسی روی آن میشد. بهعنوان یک سبک هنری، هنر نو وابستگیهایی به هنر پیشارافائلی و نمادگرایانه دارد و از جنبش هنر و پیشه و نیز ژاپنیسم تأثیر گرفتهاست.
«آبانبارهای کهن در آغاز گودالهایی بودند که خود به خود از آب باران و سیلابها پر میشدند و مردم از آن آب برمیداشتند، کمکم آدمی خود به ساخت انباری برای نگهداری آب اقدام نمود و پس از آن روشهای ساخت نیز گسترش یافت. کامران عدل دربارهٔ علاقمند شدنش به عکاسی گفته است: ۱۲ ساله بودم که یک شب سرد و طوفانی با یکی ازاقوامم حسین عدل برای دیدن آقای مصباح زاده رفتیم روزنامه کیهان، انگارجایی سیل آمده بود و خرابی به بار آورده بود، عکاس روزنامه آقای سجادپور هم برای عکاسی ازمنطقه سیل زده داشت وسائلش را آماده میکرد. ۸سال بعد در پاریس، اولین دوربین تکلنزی جهان را که ساخته کارخانه زایس بود، خریدم. به این ترتیب، عکاسی ایران در آن دوران، در برهه ۱۹۳۵متوقف شده بود و بعد از آن، عکاسی در تمام جهان، بهحال «ایست» درآمده بود؛ زیرا که بهترین دوربینساز جهان یعنی «لایکا» و بهترین «عدسی» ساز جهان یعنی «زایس»، هر دو در آلمان بودند و آلمان ویران شده بود.
دوربینهای پردهای خیلی سریع جهان را به تسخیر خودشان درآوردند. برای من بسیارجالب بود که در چنین هوایی که همه سعی دارند خودشان را به خانه برسانند، تازهکار این عکاس شروع شده. الغ بیگ تنها از دانشمندان مشهور زمان و کسانی که خود در سطح اعلای علمی آنها اطلاع داشت برای تحقیق در این مدرسه دعوت کرد. هنوز وارد مدرسه عکاسی نشده بودم. در ۱۳۵۰، دانشجویان مدرسه عالی دست به اعتصاب گستردهای زدند و خواستار مراجعت کامران عدل بهمدرسه عالی شدند. عدل در سال ۱۳۴۷ بهدعوت «سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران» که تازه تأسیس شده بود، به تهران آمد و مدیر گروه عکاسی سازمان شد و به تدریس عکاسی در «مدرسه عالی سینما و تلویزیون» پرداخت و سیستم عکاسی را در تلویزیون ملی و در عکاسی ایران با آوردن تکنولوژی روز دوربین/فیلم و ساختن لابراتوار مدرن چاپ عکس متحول کرد. این رواق در سال ۱۳۴۳-۱۳۴۲ از ترکیب قرائت خانه (قرآن خانه) که مربوط به عهد تیموریان بود، به انضمام بخشی از مسجد بالاسر که مربوط به دوره صفویه تبدیل شد و قسمتی از راهروی آن به وجود آمد و دارالشکر نامیده شد.
با این وجود با آغاز جنگ جهانی اول، طراحیهای آرت نوُو که تولید پرهزینهای داشتند، بهتدریج جای خود را به مدرنیسمی با طرحهای سادهتر و خطوط مستقیم دادند که به سبک هنر تزئینی یا آرت دکو تبدیل شد. با این وجود برخلاف نمادگرایی، هنر نو ویژگیهای ظاهری مشخصی دارد و برخلاف جنبش هنر و پیشه که بر محور کار صنعتگران بنا شده، هنرمندان سبک آرت نوُو از به کار بردن ماشینآلات گریزان نیستند و آمادهٔ به کار گرفتن مواد جدید و سطوح ماشینکاری شده و انتزاع در خدمت طراحی صرف هستند. با وجود اینکه هنر نو با گسترش محدودهٔ جغرافیاییاش به گرایشهای محلی متفاوتی دست یافت، همچنان برخی ویژگیهای کلی در فرم را داراست. همچنین این اشکال وجود داشت که به مالک خانه امکان تغییر یا کم و زیاد کردن چیزی با سبک دیگر، بدون صدمه زدن به فضای کلی اتاق را نمیدادند. تا سالهای دهه ۱۹۳۰ میلادی در تهران کتابخانهها عموماً در جوار مدارس وجود داشتند.
اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت کاشی دست ساز بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.